UKUB temsilcilerinin de katıldığı Ankara’daki sektör-eğitim istişare toplantısında, makine sektöründe mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarından beklentiler dile getirildi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın sektör-eğitim işbirliğinin geliştirilmesine yönelik istişare toplantısında makine sektörü masaya yatırıldı. Toplantıda, meslek liselerinde temel yabancı dil bilgisinin gerekliliği, staj uygulamaları, rehberlik ve yönlendirme faaliyetleri, mesleki ve teknik ortaöğretime öğrenci alınışı gibi konular başta olmak üzere çeşitli çözüm önerileri sunuldu. Ankara’daki toplantıya katılan UKUB (Ulusal Kalıp Üreticileri Birliği) temsilcileri, makine sektörünün geliştirilmesine yönelik sektör-eğitim işbirliği alanında yapılacak çalışmalarla ilgili görüşlerini dile getirdiler. Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik ve Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ömer Açıkgöz’ün de katıldığı toplantıda UKUB’u Ayhan Demirkol, Cüneyt Özumar ve Begüm Tinin temsil etti. Çeşitli bölgelerden gelen kurum ve kuruluş temsilcilerinin de yer aldığı toplantıda söz alan yetkililer, eğitim-istişare toplantılarının hedefi hakkında bilgi verdiler. Toplantıda, önemli bir katma değere sahip makine sektöründe nitelikli işgücünün yetiştirilmesi, küresel rekabette makine sektörünün gücünün artırılması, okul-sanayi arasında işbirliğinin geliştirilmesi ve makine sektörünün sorunlarının belirlenerek çözüm üretilmesinin amaçlandığına işaret edildi.
SORUNLAR VE MAKİNE EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLER
İstişare toplantısında, ortaöğretim düzeyi mesleki eğitimde makine alanındaki mevcut durum ve sorunları, ulusal ve uluslararası makine sektörünün nitelikli eleman ihtiyacı ve ortaöğretim düzeyi mesleki eğitimden beklentileri ele alındı. Değerlendirme toplantısının sonunda sektörün geliştirilmesine yönelik çözüm önerileri ortaya kondu.
TEKNİK İNGİLİZCE DERSİ OKUTULMALI
Okul-sanayi işbirliğinin geliştirilmesi gerektiğine dikkat çeken katılımcılar, meslek liselerine nitelikli öğrenci alınmasını, bunun için de puan barajı konulmasını ve sınav yapılmasını istediler. Okulların donanımlarının artırılmasını, öğrenci ve öğretmenlerin teknolojiyi yakından takip ederek kendilerini geliştirmeleri gerektiğini vurgulayan katılımcılar, meslek liselerinde öğretim programına teknik İngilizce dersi konulmasının yararlı olacağını dile getirdiler. Toplantıda ayrıca, meslek liselerinin son sınıfında, özellikle kalıp bölümü için plastik, sac ve basınçlı döküm alanlarında branşlaşmaya gidilmesi istenirken, Milli Eğitim Bakanlığı’nın alan ve dal seçimlerinde öğrenci ve velileri özendirmek amacıyla burs çalışması yürüttüğü bildirildi.